Jakie korzyści przyniesie markom wdrożenie standardu kodowania GS1 Digital Link?

Jakie korzyści przyniesie markom wdrożenie standardu kodowania GS1 Digital Link?

Z pewnością każdy widział już setki kodów QR na opakowaniach w supermarkecie. Wydrukowany kod przekierowujący do statycznej strony docelowej jest dziś częstym elementem opakowań. Jaka jest jednak rzeczywista wartość tych kodów dla konsumenta i jaka jest różnica w porównaniu z drukowaniem kodów QR bezpośrednio na linii produkcyjnej?

Czy wiesz, że globalna organizacja GS1 uruchomiła nowy standard drukowania kodów QR z potencjałem miliardów transakcji każdego dnia? Standard GS1 Digital Link dla wielofunkcyjnych kodów QR otwiera szereg nowych, ekscytujących możliwości dla marek i detalistów, a także przynosi korzyści konsumentom. Oto kilka przykładów:

  • Zarządzanie zapasami
  • Monitorowanie
  • Angażowanie konsumenta
  • Ulepszone opakowanie
  • Bezpieczeństwo
  • Zrównoważony Rozwój

Standard GS1 Digital Link nie jest obowiązkowy, ale coraz więcej inicjatyw detalicznych i rządowych na całym świecie zaczyna odnosić się do kodów QR jako wymogu, a zwłaszcza do wytycznych GS1 Digital Link, w tym do aplikacji resolvera Digital Link.

GS1 Digital Link sprawia, że kody kreskowe i inne nośniki danych stają się łączami internetowymi, łączącymi unikalną tożsamość produktu z internetowymi źródłami informacji w czasie rzeczywistym, nad którymi marki mogą mieć kontrolę. Oznacza to, że identyfikatory GS1, takie jak Globalny Numer Jednostki Handlowej® (GTIN®) mogą teraz stać się bramą do informacji konsumenckich. Może to wzmocnić lojalność wobec marki, zapewniając konsumentom natychmiastowy dostęp do potrzebnych im informacji (takich jak alergeny, informacje o wycofaniach i źródłach pochodzenia), udostępniając dane dotyczące identyfikowalności łańcucha dostaw i nie tylko.

GS1 Digital Link uzyskuje dostęp do sieci za pomocą kodów kreskowych (QR), zapewniając prostą, opartą na standardach strukturę dla zakodowanych danych w dowolnym nośniku danych 2D. Pomaga to markom sprostać potrzebom konsumentów dotyczącym bardziej kontekstowych doświadczeń. Ponieważ GS1 Digital Link jest strukturą opartą na standardach, umożliwia stosowanie prostych reguł, dzięki którym aplikacje, strony internetowe i skanery POS mogą umożliwiać połączenia, doświadczenia zakupowe, ciekawe treści o produktach i inne.

Korzyści dla marek z wprowadzenia standardu GS1 Digital Link

Digital Link umożliwia uzyskanie dostępu do sieci dla wszystkich Twoich produktów. Oferuje:

  • możliwość pomocy w zapewnieniu konsumentom ulepszonych treści i doświadczeń, takich jak szczegółowe informacje o składnikach lub alergenach, wskazówki dotyczące stosowania produktu oraz rekomendacje dotyczące powiązanych ofert;
  • zmniejszenie złożoności i kosztów związanych z wieloma etykietami lub kodami na pojedynczym produkcie lub opakowaniu
  • pojedynczy identyfikator umożliwiający łatwiejsze zapewnienie autentyczności i śledzenie produktu od momentu jego wytworzenia do zakupu przez konsumenta
  • ulepszone procesy między przedsiębiorstwami w zakresie udostępniania danych w celu obsługi różnych funkcji – od usprawnienia zarządzania wycofaniem z rynku, po automatyzację dostosowywania cen ze względu na daty ważności produktów

Jak działa Digital Link?

Konsumenci skanują smartfonami nośnik danych 2D, takich jak QR. Sprzedawcy skanują ten sam kod w punkcie sprzedaży. W obu przypadkach kod kreskowy z dostępem do sieci kieruje użytkownika do inteligentnej tożsamości produktu w chmurze. W oparciu o tę inteligentną tożsamość produktu, konsument lub sprzedawca zostaje przekierowany do różnych treści cyfrowych i usług, które poprawiają doświadczenie i bezpieczeństwo.

Rozmawiając z wiodącymi markami na całym świecie Markem-Imaje zauważa, że nadal istnieją typowe obszary niepewności, dlatego poniżej znajdziesz krótkie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które mogą pomóc Ci lepiej zrozumieć normę.

Często zadawane pytania (FAQ)

Czy powinienem drukować kody QR w trybie offline czy online?

Wstępnie wydrukowany kod QR ma zwykle treść statyczną i jest używany wyłącznie do podawania informacji o partii, a nie unikalnych informacji o produkcie. Na rynku dostępne są rozwiązania, które oferują cyfrowo wstępnie drukowane serializowane kody, jednak ich wdrożenie wymaga kompleksowej integracji danych z zaawansowanym systemem wizyjnym i modułem synchronizacji. Aby zintegrować dane linii produkcyjnej z istniejącym kodem QR wydrukowanym za pomocą rozwiązania do druku offline, nadal będziesz potrzebować rozwiązania do drukowania na bieżąco, np. daty przydatności do spożycia. Chociaż rozwiązania z zakresu etykiet z nadrukiem zapewniają wysoką rozdzielczość i dobra kontrolę podłoża, komplikują zarządzanie zapasami opakowań i straty OEE w przypadku konieczności zmiany rolek z etykietami.

Indywidualny bezpośredni druk kodów QR ułatwia proces osadzania unikalnych informacji o produkcie i danych z linii produkcyjnej. Umożliwia unikalną identyfikację każdego opakowania – wprawdzie przy wyższym koszcie za wydruk w porównaniu do wstępnie wydrukowanych etykiet, – ale dzięki serializacji przynosi znacznie większą wartość. Możesz zazwyczaj używać już istniejących rozwiązań do druku i kodowania, w tym systemów wizyjnych, a dzięki personalizacji na późnym etapie ograniczysz zarządzanie zapasami opakowań i wydłużysz ich cykl wymiany.

Czego potrzebuję, aby wdrożyć zaawansowany projekt drukowania kodów QR GS1 Digital Link w kilku aplikacjach, z drukowaniem bezpośrednio na linii?

Wymagania dotyczące linii produkcyjnej są bardzo podobne do tych, które prawdopodobnie już dziś masz w swoim zakładzie. Wszystkie dzisiejsze rozwiązania sprzętowe do drukowania i kodowania umożliwiają drukowanie kodów 2D, ale konieczna jest ocena, aby zweryfikować ich możliwości przy pożądanej szybkości oraz przy wymaganej strukturze kodu i podłożu. Ponadto, w zależności od specyfikacji projektu, należy zbadać 4 dodatkowe obszary:

  1. Zarządzanie kodami i danymi – dostarczanie zweryfikowanych nośników danych wydrukowanych za pośrednictwem urządzeń drukujących na linii produkcyjnej i sprawdzonych wizyjnie oraz płynne zarządzenie danymi od źródeł produkcyjnych i regulacyjnych do rąk konsumenta.
  2. Unikalna identyfikacja i monitorowanie: rozwiązania w zakresie serializacji, agregacji oraz pełnej widoczności transferu produktów na terenie zakładu i poza nim, a także obsługi wycofań z rynku.
  3. Autentyczność i ochrona przed podrabianiem: umożliwienie sprzedawcom i konsumentom weryfikacji autentyczności oraz odbioru/udostępniania najnowszych danych i komunikatów.
  4. Zaangażowanie konsumenta i wgląd w zachowania: Daje marce możliwość bezpośredniego zaangażowania konsumenta poprzez dynamiczne doświadczenia i przejrzystość danych, jednocześnie zdobywając wgląd w zachowania konsumentów.

Wydaje się, że wiąże się to tylko z większymi kosztami. Czy są jakieś oszczędności?

Kalkulacja zwrotu inwestycji jest integralną częścią rozwiązania proponowanego przez dostawcę i jest unikalna dla każdego projektu. W zależności od bieżącej konfiguracji, może nie być konieczna wymiana obecnego sprzętu drukującego i możesz skorzystać z obecnej infrastruktury danych. Istnieje również wiele ważnych możliwości oszczędności zidentyfikowanych w projektach drukowania kodów QR związanych z precyzyjną obsługą zapasów i wycofań z rynku oraz optymalizacją SKU. Udowodniono, że wyeliminowanie wielu formatów opakowań z nadrukiem na rzecz opakowań typu „jeden typ pasuje do wszystkiego” zapewnia producentom znaczną redukcję kosztów. Przenosząc także coraz więcej treści z projektu opakowania do kodu kreskowego 2D, możesz zwolnić miejsce na inne komunikaty marketingowe, a nawet zmniejszyć rozmiar i/lub zapotrzebowanie na przykład na etykiety lub inne elementy opakowania.

Czy możliwe jest osiągnięcie jakości klasy kodu kreskowego przy wymaganej wydajności pakowania?

Większość obecnych technologii drukowania umożliwia drukowanie z wysoką jakością przy obecnie wymaganych w branży prędkościach pakowania. Dotyczy to technologii atramentowych, piezoelektrycznych, laserowych, termotransferowych oraz drukowania i naklejania etykiet oraz kodowania produktów jednostkowych, opakowań zbiorczych i palet.

Podsumowanie

Markem-Imaje zatrudnia na całym świecie ekspertów ds. rozwiązań, którzy wspierają lokalne i globalne marki w łączeniu ich opakowań z Internetem, umożliwiając identyfikowalność, monitorowanie, zapobieganie podrabianiu i angażowanie konsumentów. Jako wiodący dostawca kompleksowych rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw pomagamy producentom i markom detalicznym ograniczać odpady, optymalizować wydajność linii, osiągać zgodność z przepisami i chronić ich marki. Współpracując z Markem-Imaje, otwierasz możliwości uwolnienia mocy drukowania kodów QR.

Źródła:

https://www.gs1us.org
www.markem-imaje.com