Najczęściej zadawane pytania
Gdzie znajdę karty charakterystyki atramentów i rozcieńczalników?
Karty charakterystyki materiałów eksploatacyjnych Markem-Imaje można pobrać bezpośrednio ze stron producenta – https://www.markem-imaje.com/services-support/safety-data-sheets
Gdzie znajdę datę ważności atramentu i rozcieńczalnika?
Data ważności produktu podana jest każdorazowo na etykiecie bezpośrednio na produkcie.
Jaki jest okres przechowywania (tzw. shelf life) atramentów i rozcieńczalników Markem-Imaje?
Nie ma jednego określonego okresu ważności dla wszystkich atramentów i rozcieńczalników. Niektóre atramenty, np. pigmentowe, ze względu na swoje specyficzne właściwości mogą być przechowywane 6 miesięcy od daty produkcji, inne nawet 21 miesięcy. W przypadku rozcieńczalników ten okres jest z reguły dłuższy i w wielu przypadkach wynosi 24 miesiące.
Czy mogę zastosować w drukarce atrament i rozcieńczalnik po upływie terminu ważności?
Atrament i rozcieńczalnik wykorzystywany w przemysłowych drukarkach atramentowych Markem-Imaje zachowuje swoje parametry przez cały okres ważności podany na etykiecie. Zastosowanie pełnowartościowego atramentu i rozcieńczalnika ma wpływ na prawidłową pracę drukarki atramentowej i jakość oznakowania Państwa produktów trafiających na rynek.
Szczególnie w przypadku atramentu jest kilka kluczowych komponentów, które mają wpływ na jakość nadruku i prawidłową pracę urządzenia:
- komponent odpowiedzialny za zabarwienie,
- komponent, który umożliwia naładowanie kropli ładunkiem elektrycznym,
- komponent odpowiedzialny za kwestie zmian napięcia powierzchniowego na znakowanej powierzchni oraz
- komponent gwarantujący zachowanie organicznych właściwości atramentu (trwałość, odporność na fermentację itp.).
Wraz z upływem czasu niektóre komponenty stopniowo tracą swoje właściwości. Tym, co szczególnie wpływa na jakość nadruku i poprawną pracę drukarki jest część związana z ładowaniem kropli. Niewłaściwe naładowanie kropli powoduje problemy z jakością i trwałością druku oraz z prawidłowym działaniem drukarki.
Biorąc powyższe pod uwagę zalecamy każdorazowo, przed założeniem materiałów eksploatacyjnych do drukarki, kontrolę daty ważności podanej na etykiecie.
Czy mogę używać kilku kolorów atramentów w drukarce atramentowej małych znaków (plujce/ atramentówce)?
W czasie eksploatacji drukarka atramentowa małych znaków (inkjet lub inaczej plujka, atramentówka) może pracować tylko na jeden kolor atramentu. Kolor, typ atramentu deklarowany jest przy zamówieniu urządzenia u producenta. W szczególnych sytuacjach dopuszczona jest procedura wymiany tuszu, jednak generalnie nie zaleca się zmiany atramentu w czasie eksploatacji drukarki.
W przypadku drukarek atramentowych dużych znaków wysokiej rozdzielczości, pracujących na tusz, wosk płynny, taka zmiana jest jak najbardziej możliwa. Dowiedz się więcej na temat systemów do druku w wysokiej rozdzielczości woskiem płynnym.
Czy serwisujecie drukarki etykiet CAB oraz etykieciarki CAB?
Tak, od ponad 20 lat jesteśmy partnerem firmy CAB GmbH w Polsce. Dostarczamy i serwisujemy urządzenia – drukarki etykiet, systemy drukująco-etykietujące, dyspensery i lasery, utrzymujemy magazyn części zamiennych. Zapewniamy obsługę w czasie gwarancji jak i w okresie pogwarancyjnym. Diagnostyka i naprawy przeprowadzane są zarówno w dziale serwisu, jak i u klienta. Obsługą serwisową pogwarancyjną obejmujemy wszystkie urządzenia firmy CAB, również te nie zakupione w Coleman International (np. transfery urządzeń z zagranicy). Świadczymy również przeglądy urządzeń oraz usługi szkoleniowe w siedzibie klienta. Zapewniamy wysokiej jakości materiały eksploatacyjne – etykiety i taśmy termotransferowe zarówno do drukarek etykiet/ drukarek kodów kreskowych, jak i systemów drukująco-etykietujących Hermes.
Zapytanie o usługę serwisu można wysłać poprzez serwisowy formularz kontaktowy lub kontaktując się z działem serwisu tel. +48885050779 lub e-mail: serwis@coleman.pl
Jaki jest czas dostawy drukarek CAB?
Czas dostawy urządzeń – serii drukarek etykiet SQUIX, systemów drukująco-etykietujących Hermes Q uzależniony jest od konkretnego modelu i dostępności w magazynie producenta. Przeciętnie od kilku tygodni do kilkunastu, w skrajnych przypadkach okres oczekiwania może być dłuższy.
Czy mogę osobiście odebrać zamówiony towar?
Tak, jest taka możliwość, po wcześniejszym uzgodnieniu z działem realizacji zamówień. Część produktów przechowywana jest w magazynie firmy przy ul. Glebowej, część zaś w magazynie zewnętrznym. Miejsce odbioru uzależnione jest od typu produktu i w przypadku magazynu zewnętrznego wymaga wcześniejszej awizacji. Jeśli chcesz odebrać towar osobiście skontaktuj się z działem realizacji zamówień: zamowienia@coleman.pl , tel. +48 603 122 997
Chcę zlecić wydrukowanie partii etykiet. Czy realizujecie taką usługę?
Niestety nie drukujemy usługowo etykiet. Wynika to m.in. z faktu, że każdy klient ma określone wymagania i preferencje co do surowca, z którego mają być wydrukowane etykiety, zastosowanego kleju oraz wymiaru naklejek. Dostarczamy rozwiązania składające się z drukarki etykiet, oprogramowania i zgodnych z zapotrzebowaniem materiałów eksploatacyjnych (etykiety, taśmy termotransferowe), co umożliwi samodzielny druk w dowolnej ilości, miejscu i czasie.
Chcę wysłać urządzenie do serwisu Coleman. Jak należy je przygotować do wysyłki?
Wysyłanie drukarek etykiet CAB
Wyślij urządzenie w oryginalnym kartonie, odpowiednio je zabezpieczając i wypełniając puste miejsca w kartonie, aby drukarka miała stabilną pozycję w czasie transportu. Taśmę i rolę z etykietami należy wyjąć z drukarki i zapakować osobno (rekomendujemy dostarczenie Państwa materiałów). Głowicę drukującą należy odblokować i zabezpieczyć piankowym zabezpieczeniem transportowym lub folią bąbelkową (pianka od góry i od spodu głowicy), aby zapobiec jej uszkodzeniu w transporcie.
Wysyłanie drukarek inkjet Markem-Imaje
Wyślij urządzenie najlepiej w oryginalnym kartonie na palecie, w pozycji pionowej, odpowiednio je zabezpieczając, zwracając szczególną uwagę na zabezpieczenie głowicy drukującej (owiń pianką bądź folią bąbelkową). Wyjmij pojemniki z materiałami eksploatacyjnymi (kartridż z atramentem i rozcieńczalnikiem) i zabezpiecz je przed wyciekiem. Jeżeli dysponujesz nowymi, nieotwartymi kartridżami ze stosowanym w drukarce atramentem i rozcieńczalnikiem, dołącz po jednej sztuce do przesyłki. Przeprowadź procedurę opróżniania układu hydraulicznego drukarki na czas transportu zgodnie z instrukcją obsługi.
Wysyłanie głowic drukujących do drukarek 5200/5400, 5800/ 5940G
Wystudź całkowicie głowicę przed jej demontażem. Zapakuj zimną głowicę w sztywny karton, dokładnie zabezpieczając ją folią bąbelkową przed uszkodzeniem mechanicznym; głowica w kartonie nie powinna się przemieszczać.
W przypadku dodatkowych pytań skontaktuj się z działem serwisu – serwis@coleman.pl , tel. +48 885 050 779
Adres dostawy urządzeń wysyłanych do naprawy:
Coleman International Sp. z o.o.
DZIAŁ SERWISU
Ul. Glebowa 10
02-988 Warszawa
Gdzie są zlokalizowane punkty serwisowe?
Główny punkt serwisowy znajduje się w siedzibie firmy, przy ul. Glebowej 10 w Warszawie.
Aby być bliżej naszych klientów, zadbaliśmy o rozmieszczenie dodatkowych punktów serwisowych, tak, aby klienci z Polski południowej, zachodniej i północnej mogli być obsługiwani przez lokalne punkty serwisowe.
Gdzie znajdę instrukcję obsługi do drukarek etykiet, etykieciarek CAB?
Instrukcje obsługi do urządzeń firmy CAB możesz pobrać bezpośrednio ze stron producenta –
– drukarki etykiet
https://www.cab.de/en/support/support-downloads/?suchtyp=bereich&bereich=45&produktgruppe=48
– systemy drukująco-etykietujące (etykieciarki) Hermes
https://www.cab.de/en/support/support-downloads/?suchtyp=bereich&bereich=45&produktgruppe=51
– dyspensery, lasery CAB i inne
https://www.cab.de/en/support/support-downloads/?suchtyp=bereich&bereich=45
Gdzie znajdę instrukcję obsługi do przemysłowej drukarki Markem-Imaje?
Dokumentację techniczną do przemysłowych drukarek Markem-Imaje znajdziesz tutaj – https://www.markem-imaje.com/services-support/user-documentation
Czy wykonujecie próbki nadruków przemysłowymi drukarkami atramentowymi Markem-Imaje?
Tak, wykonujemy próbne nadruki na produkcie klienta, uwzględniając parametry linii produkcyjnej i specyfikę znakowanego podłoża. W celu wykonania prób nadruku skontaktuj się z naszym działem handlowym, wysyłając zapytanie na drukarki@coleman.pl