Czy jesteś przygotowany na wdrożenie połączonych kodów 2D?

Czy jesteś przygotowany na wdrożenie połączonych kodów 2D?

Nowe standardy kodów kreskowych 2D, kody QR, amerykańska ustawa FSMA (ang. Food and Safety Modernization Act), narzędzie do rozpoznawania cyfrowych linków (ang. Digital Link resolver), Europejskie Cyfrowe Paszporty Produktów, przejrzystość produktów i zaangażowanie konsumentów to „gorące tematy” w branżach, które odnoszą korzyści ze stosowania połączonych i serializowanych kodów kreskowych 2D.

Czy udało Ci się dotrzymać kroku i masz przygotowaną strategię dotyczącą przyszłych produktów połączonych? Jeśli nie, jaki masz sposób na to, aby Twoja marka zaczęła działać w tej kwestii i nadrobiła zaległości?

cyfrowy świat

W ciągu ostatniego roku firma Markem-Imaje ściśle współpracowała z wiodącymi organizacjami branżowymi i z zespołem własnych inżynierów, aby zdefiniować najlepszą ofertę dotyczącą przejścia na kody QR na opakowaniach produktów. Rozwiązania Markem-Imaje w zakresie produktów połączonych i kodów kreskowych 2D łączą najnowocześniejszą technologię znakowania i kodowania ze sprawdzonymi rozwiązaniami w zakresie oprogramowania i wiedzą na temat zastosowań, aby wdrożyć strategię produktów połączonych i uwolnić moc informacji zawartych w kodach.

Odejście od tradycyjnego kodu kreskowego 1D

Nowy standard GS1 ma na celu odejście od tradycyjnego kodu kreskowego 1D na rzecz połączonego kodu kreskowego 2D , który dostarcza więcej informacji o produkcie i umożliwia wiele scenariuszy zastosowań oraz zapewnia korzyści właścicielom marek, dystrybutorom, sprzedawcom detalicznym i konsumentom.

GS1 Digital Link to nowy standard, który łączy identyfikatory zastosowań (IZ) GS1 dla konkretnego produktu, takie jak numer GTIN, z Internetem. Łącze cyfrowe (Digital Link) umożliwia cyfrowy dostęp do wszystkich rodzajów cyfrowych informacji przekazywanych między przedsiębiorstwami i między przedsiębiorstwami a konsumentami w przypadku każdego konkretnego produktu, począwszy od informacji o marce, składnikach produktów, procesach produkcyjnych i identyfikowalności dystrybucji, po autentyczność produktu, datę ważności, sposób recyklingu opakowania i adres sklepu internetowego.

Rozporządzenia takie jak Cyfrowy Paszport Produktowy UE, system kaucyjny, FSMA zależą od tego rodzaju standardu informacji o cyfrowo połączonym produkcie, aby w pełni osiągnąć cel, jakim jest umożliwienie udostępnienia wszystkim właściwym podmiotom gospodarczym kluczowych informacji związanych z produktami, które są niezbędne z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju i obiegu zamkniętego produktów.

Gotowy do przejścia na kody QR?

Firma Markem-Imaje zdefiniowała cztery kroki, które marki powinny podjąć, aby rozpocząć opracowywanie strategii QR i produktów połączonych.

Krok 1 – Współpracuj z partnerem będącym dostawcą rozwiązań.
Z jakimi przypadkami użycia powinna się zmierzyć Twoja firma? Czy muszę kupować nowy sprzęt i oprogramowanie, ile danych mogę zawrzeć w kodzie QR i co z niego wynika dla konsumenta? Wraz z rozpoczęciem projektu QR, pojawi się wiele pytań, a wszyscy wewnętrzni interesariusze będą walczyć o swoje „must-have”. Doświadczony dostawca rozwiązań będzie z Tobą współpracować i wspierać Twoją definicję projektu, będąc łącznikiem pomiędzy tym, co jest technicznie możliwe, tym, co jest potrzebne, a tym, co firma chce osiągnąć.

Krok 2. Określ i zdefiniuj przypadki użycia i cele Twoich aplikacji z kodami 2D.
Kod QR nie jest już tylko narzędziem marketingowym, a ocena przypadków użycia powinna obejmować cały łańcuch dostaw. Zaletą kodu kreskowego 2D jest to, że ten sam kod może objąć wiele przypadków użycia. W zależności od tego, czy producent, dystrybutor, czy konsument skanuje kod i jakie narzędzie skanujące zostało użyte, można wygenerować różne doświadczenia cyfrowe.

Krok 3. Opracuj model zarządzania danymi i integracji, aby zagwarantować dwukierunkową łączność, przechwytywanie, wyświetlanie i monitorowanie danych. Dane będą musiały podróżować przez cały łańcuch dostaw i integrować się z producentami, linią produkcyjną, MES, ERP, CRM i innymi systemami cyfrowymi – przy jednoczesnym przestrzeganiu przepisów dotyczących integralności i bezpieczeństwa.

Krok 4. Zdecyduj pomiędzy danymi statycznymi lub dynamicznymi i przejrzyj swoją linię produkcyjną. Wszystkie obecne technologie drukowania umożliwiają drukowanie kodu 2D, ale w zależności od osadzonych danych, potrzeby serializacji, rozmiar, klasa i czytelność będą się różnić. Na przykład, jeśli potrzebujesz kodu kreskowego 2D ze statycznym numerem GTIN, wystarczą wstępnie wydrukowane etykiety. Jeśli potrzebujesz wysoce spersonalizowanych, serializowanych i aktywnych danych w kodzie, potrzebujesz drukowania w czasie rzeczywistym, na linii produkcyjnej (in-line).  Partner będący dostawcą rozwiązań pomoże Ci wybrać odpowiednią technologię.

Połączony kod QR zachęca również do ponownego przemyślenia sposobu interakcji z konsumentami i partnerami handlowymi oraz wpływu, jaki może to mieć na grafikę opakowania produktu, a wdrożenie kodu 2D może potencjalnie zmienić zasady gry w branży. Wyobraź sobie, że nie musisz już dodawać pełnej listy składników w wielu językach na grafice opakowania. Oszczędzisz przestrzeń projektową; możesz zoptymalizować zapasu SKU, a w niektórych przypadkach nawet usunąć cały materiał opakowaniowy.

Gotowy na następny krok? Daj nam znać, że jesteś zainteresowany, wypełniając formularz, a my wkrótce się z Tobą skontaktujemy.

Podsumowanie

Przyjęcie nowego standardu GS1 i przejście na kody 2D to plan, który już się realizuje. Graniczną datą jest 2027 r., kiedy to zakłada się, że każdy produkt będący w sprzedaży detalicznej musi być oznakowany kodem QR.